יום חמישי, 26 בנובמבר 2015

שילוח בינלאומי DHL - לא להתקרב!

שילוח בינלאומי DHL - לא להתקרב!

שירות באיכות ירודה הוא מכת מדינה והוא אינו פוסח על שום תחום. העמוד שלי עוסק בחברת השילוח הבינלאומית DHL ישראל. השם הוא עולמי, הסטנדרטים בשירות לצערי מקומיים.

החוויה הנוראית שלי איתם מתחילה ב-15/11/15. ביום ראשון התקשרתי לחברת DHL ויאמר לזכותם שהם עונים מהר. אבל פה נגמר השירות המהיר. בעצם, זה כמו מוקד מכירות לכל דבר. ובמכירות עונים מהר!

ביקשתי לשלוח זוג כרטיסים מישראל לחו"ל וציינתי שהכרטיסים חייבים להגיע עד ה-20 ליעד ולא אני אפסיד 1500 ש"ח, שכן אני צריך להזדכות על הכרטיסים עד תאריך זה מול החברת כרטיסים.
קצת מידע מקדים, שהוא קריטי לסיפור ולסימפטיה שאני מקווה לקבל.

אני ואשתי היפה הזמנו זוג כרטיסים להופעה של הפו פייטרס בברצלונה, אך לצערנו הרב ההופעה התבטלה. זוהי הפעם השנייה שהתבטלה לנו ההופעה (פעם ראשונה שדייב גרול שבר את הרגל). את ההופעה לא זכיתי לראות אבל כן טסתי ביחד עם אשתי לברצלונה ואני רק יכול להגיד שזאת עיר מדהימה!

אותה חברה ממנה הזמנתי את הכרטיסים ביקשה בקשה מעט תמוהה - שלח לנו את הכרטיסים לאירלנד, לא מאוחר מה-20 לחודש. במידה והכרטיסים יגיעו לאחר מכן - לא תזוכה! יום למחרת התחיל הרומן שלי עם DHhell. 

בחזרה לשיחה שלי עם DHL - חברת השילוח "הבינלאומית".
הנציג לקח ממני את כל הפרטים - מספר טלפון, כתובת, מקום העבודה שבו אני עובד (שממנו המשלוח יאסךף) וכו' ציין שיגיע שליח לאסוף את הכרטיסים עד השעה 14:30. הגיעה השעה 15:00 ועדיין אין שליח.

התקשרתי ל-DHL ומהר מאוד אמרו לי (זכרו שהם עונים מהר) שלא ציינתי שם של חברה ו"איך השליח ידע באיזה חברה אני עובד?". כמובן שנתתי את המספר טלפון שלי ואת שם החברה אבל את הסיבה מדוע לא הגיע השליח אני לעולם לא אדע. הנציג הגיע רק יום למחרת ולמעשה איבדתי חצי יום.
את הפישול הראשון של חברת השלוח ה"בינלאומית" DHL אכנה - פישול מספר 1.

זוג הכרטיסים יצאו לדרכם ולאחר יומיים ב-18/11הגיעו לאירלנד. אך אבוי הכתובת היית לא נכונה! - פישול מספר 2.
אני ואשתי כבר נמצאים בברצלונה ואני נאלץ להתקשר ל- D is for Devil) DHL) משם, לבזבז זמן, כסף ועצבים בזמן חופשה. 
הנציג פותח קריאה והבטיח שיחזרו אלי - התמזל מזלי! יחזרו אלי!!! ואכן חזרו אלי - לא פחות מ"יועץ מעקב". זה הזמן לציין ש"היועץ" של H is for hell) DHL) ביקש ממני את הכתובת ה"עדכנית". כלומר, ברגע שהמשלוח מגיע ליעד הם מבחינתם שוכחים את כתובת היעד שציינת - פישול 3.

אני כמובן מציין בפעם המי יודע כמה את החשיבות שהכרטיסים האלו חייבים להגיע עד ה-20 לחודש ולא אאבד את כספי! שולח ליועץ מייל עם הכתובת, כי קשה לשמוע אותה היטב בפלאפון..
 היועץ של L is for Lucifer) DHL) אומר לי שיחזרו אלי, הענין בטילפול וכדומה. בינתיים אני נהנה לי בברצלונה עם אשתי היפה. נהנה אך המוח טרוד. חברת השילוח הבינלאומית לא חוזרת אלי.

אני מתקשר יום אחרי השיחה שלי עם היועץ, אחה"צ בסביבות שעה 17:00-17:30 והסניף נסגר. מתקשר בשישי והסניף סגור. איזו חברה בינלאומית לא פועלת בשישי?!?! (לפני כניסת השבת אפילו).

הכרטיסים לא הגיעו ליעדם עד ה-20 לחודש ומבחינתי זה כאילו העברתי שטרות של כסף שהלך לאיבוד.
בשלב הזה אני עצבני בטירוף - אני מבקש מנהל ולא מקבל! התירוצים של DHL מתחילים! אין מנהל online, בשיחה אחרת אומרים לי שהשירות לקוחות נמצאים ביום כיף! לפחות מישהו פה עושה כיף!
בשום שלב הם לא מציעים לי טלפון למחלקת תלונה, פיצויים ולא מוכנים לתת לי שום טלפון של מנהל, להעביר אותי למנהל וכו'. נראה שהמשפט היחיד שלימדו אותם להוציא מהפה הוא - "יחזרו אליך". 
 שילמתי 155 ש"ח בשביל לקבל שירות ומיותר לציין ששירות לא קיבלתי.

בשלב הזה כבר עברו 11 ימים מאז התחיל הרומן עם DHL.  היועץ פנה אלי במייל ואמר שהכרטיסים יאספו מהיעד השגוי שאליו הם הגיעו, אך אין לי מושג (עד לשורות אלו) אם אכן הם נאספו. כמו כן אין זה רלוונטי משום שתאריך היעד היה, כאמור עד ה-20.

ואני מתחיל לחשוב מה עושים? (אשמח לקבל הצעות ופתרונות). 
חיפשתי דף פייסבוק והפלא ופלא - לא רק שאין דף רשמי לחברה בישראל, אפילו יש דף תלונות!
כמו כן מצאתי בלוג (שנתן לי את ההשראה לפתיחת העמוד הנ"ל). העמוד עוסק, ניחשתם נכון ב-חברת השילוח הבינלאומית DHL. הרי כמובן שאני לא הנפגע היחיד שלהם.

ועתה לשלב ההוכחות. בתמונות למטה ניתן לראות את התאריך שבו הגיע השליח ה-16 לחודש ואת כתובת היעד ויומיים למחרת לאן הגיע המכתב (לאדם פרטי שאין לי מושג מיהו ומה שמו ולא לחברה אליה ביקשתי שיגיע המכתב).

שילוח בינלאומי DHL - לברוח מהם מהר!

שילוח בינלאומי DHL - לברוח מהם מהר!


שילוח בינלאומי DHL - לברוח מהם מהר!

שילוח בינלאומי DHL - לברוח מהם מהר!



הצעדים הבאים יהיו ככל הנראה בלתי נמנעים - פניה ותלונה במועצה לצרכן וכן הגשת תביעה.

DHL - אתם יותר מרשאים לחזור אלי! רק הפעם עם פיצוי כספי בבקשה!

2 תגובות:

  1. מקווה ש-DHL יפצו אותך...לפחות שיצאו בסדר בסוף.

    השבמחק
  2. גם אני שלחתי בעבר חבילה ואותו סיפור בדיוק! לא הגיעה ליעד והשירות שקיבלתי מזעזע! כל הזמן אמרו לי שיחזרו אלי! בפועל בקושי חזרו וגם כשחזרו אז לא היה להם שום פתרון והחבילה עד היום לא הגיעה ליעד!

    השבמחק